Informujemy o zmianie postanowień Regulaminu Giełdy Wierzytelności. Zmiany obowiązują od dnia 26 lutego 2014r.
Regulamin Giełdy Wierzytelności
Publikacja: 20 maj 2019r.
§ 1 Postanowienia ogólne
Podmiotami oferującymi sprzedaż wierzytelności za pośrednictwem giełdy wierzytelności znajdującej się na stronie internetowej www.handeldlugami.pl (zwanej dalej: Giełdą) są podmioty
działające w Grupie Raport, dalej zwane RAPORT:
Raport S.A. w Warszawie (adres: 02-672 Warszawa, ul. Domaniewska 39A / 512), KRS 0000192029, NIP 7292330184,
"Telekom II FDM Sp. z o.o." S.K.A. w Koszalinie (adres: 75-015 Koszalin, ul. Wł. Andersa 22), KRS 0000329059, NIP 6692478731,
Klientem w rozumieniu niniejszego regulaminu (zwanego dalej: Regulaminem) jest pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
której obowiązujące przepisy przyznają zdolność prawną, zamierzająca nabyć lub nabywająca wierzytelność za pośrednictwem Giełdy.
Z możliwości zakupu wierzytelności w ramach Giełdy mogą skorzystać wyłącznie Klienci nie będący dłużnikami RAPORT z tytułu wierzytelności, które zamierzają nabyć za pośrednictwem Giełdy.
Wszelka korespondencja związana z nabyciem wierzytelności za pośrednictwem Giełdy, prowadzona jest wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
RAPORT oferuje do zakupu za pośrednictwem Giełdy wierzytelności przysługujące:
RAPORT
innym podmiotom, na rzecz których RAPORT świadczy usługi windykacyjne.
W przypadku złożenia przez Klienta oferty zakupu wierzytelności przysługującej podmiotowi, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 2, RAPORT w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania oferty,
przekaże Klientowi dane kontaktowe wierzyciela, z którym Klient może prowadzić dalsze negocjacje. Od chwili przekazania danych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, RAPORT nie jest
uprawniony do podejmowania innych działań w sprawie i nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek działania wierzyciela.
RAPORT nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek nieprawidłowości w działaniu serwera, na którym umieszczona jest strona internetowa www.handeldlugami.pl, w tym w szczególności
nieprawidłowości w działaniu strony, brak dostępu do strony, awarie, uszkodzenia bądĽ inne zakłócenia w funkcjonowaniu strony, jeśli nieprawidłowości te nie zostały zawinione przez RAPORT.
§ 2 Zasady nabycia wierzytelności i zapłaty ceny
Przystępując do negocjacji zmierzających do nabycia wierzytelności, Klient składa informację o zamiarze kupna wierzytelności wystawionej na Giełdzie poprzez kolejne dokonywanie na stronie
internetowej, o której mowa w § 1 ust.1 Regulaminu, następujących czynności:
wybór wierzytelności, której dotyczy zamiar nabycia
otwarcie znajdującej się na stronie internetowej zakładki "Negocjuj cenę"
wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go w formie elektronicznej do RAPORT.
Złożenie informacji o zamiarze nabycia wierzytelności oznacza, że Klient zapoznał się z treścią Regulaminu i zaakceptował jego warunki.
Po otrzymaniu przez RAPORT wypełnionego formularza, nie później jednak niż w terminie 10 dni roboczych od jego otrzymania, przedstawiciel RAPORT nawiąże kontakt z Klientem w formie
elektronicznej na adres mailowy wskazany przez Klienta w formularzu (zwany dalej: adresem mailowym Klienta), celem prowadzenia negocjacji dotyczących ceny wierzytelności.
RAPORT zastrzega sobie prawo nie odpowiadania na oferty, w których dane określone na stronie internetowej jako "niezbędne do zakupu wierzytelności" zostały wprowadzone przez Klienta
niepoprawnie, w niepełnym zakresie lub kiedy w swoim brzmieniu wskazują one na oczywistą ich nieprawdziwość. Brak odpowiedzi na ofertę może wynikać również z innych okoliczności niezależnych od RAPORT.
RAPORT nie ponosi odpowiedzialności za błędne wskazanie przez Klienta danych kontaktowych, ze szczególnym uwzględnieniem adresu mailowego Klienta, powodujące brak możliwości odpowiedzi na
złożoną ofertę.
W okresie prowadzenia negocjacji, propozycja zawarcia umowy zawierająca wysokość proponowanej ceny przez RAPORT, jest wiążąca dla RAPORT przez okres 5 dni roboczych od dnia każdorazowego
złożenia takiej propozycji. Propozycja, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie jest wiążąca, jeżeli do negocjacji przystępuje osoba nieupoważniona do korzystania z Giełdy w myśl § 1 ust. 3
Regulaminu.
Cena za wierzytelność znajdującą się na Giełdzie zostanie uzgodniona w drodze negocjacji, nie może być ona jednak niższa niż 50% wartości należności ogółem. Przy ustalaniu ceny bierze się
pod uwagę charakter wierzytelności (m.in. okres przeterminowania, wartość wierzytelności, ilość i jakość zabezpieczeń).
Jeśli strony w drodze negocjacji uzgodnią cenę za nabywaną wierzytelność, RAPORT:
w terminie 5 dni roboczych od dnia uzgodnienia ceny:
przesyła do Klienta wiadomość e-mail (na adres mailowy Klienta) potwierdzającą fakt zakończenia negocjacji i wskazującą wysokość uzgodnionej ceny,
przesyła do Klienta w formie pisemnej umowę przelewu wierzytelności wraz z załącznikami w postaci Regulaminu oraz zestawienia wierzytelności (zwaną dalej: Umową) w dwóch
egzemplarzach na adres wskazany w formularzu zgłoszeniowym, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 3 Regulaminu (zwany dalej: adresem Klienta). Po złożeniu podpisu, Klient zobowiązany jest
do odesłania wszystkich podpisanych egzemplarzy na adres RAPORT wskazany w § 1 ust.1 Regulaminu. W przypadku braku otrzymania przez RAPORT podpisanych egzemplarzy w terminie do 4
tygodni od dnia dokonania potwierdzenia, o którym mowa w § 2 ust. 8 pkt 1 lit a) Regulaminu, uznaje się, że Klient zrezygnował z zawarcia Umowy. W takim przypadku RAPORT wyśle
Klientowi e-mail na adres mailowy Klienta z informacją o rezygnacji Klienta od zawarcia Umowy w myśl Regulaminu. Klientowi przysługuje uprawnienie do ponownego nabycia
wierzytelności, której dotyczyła rezygnacja, powinien jednak w takim przypadku po raz kolejny przeprowadzić procedurę nabycia wierzytelności określoną Regulaminem.
po otrzymaniu podpisanych przez Klienta egzemplarzy, RAPORT podpisuje Umowę, o czym Klient zostaje poinformowany za pośrednictwem e-mail (na adres mailowy Klienta) w przeciągu 5 dni
roboczych od dnia złożenia podpisu przez RAPORT. W mailu tym znajdzie się także informacja o dacie zawarcia Umowy w myśl § 2 ust. 10 Regulaminu oraz informacja o terminie płatności w
myśl § 2 ust. 11 Regulaminu. Egzemplarz Umowy wraz z podpisem RAPORT zostanie wysłany do Klienta na adres Klienta w terminie 5 dni roboczych od dnia zapłaty przez Klienta ceny na
zasadach określonych w § 2 ust.11.
Przesłanie Umowy Klientowi zgodnie z § 2 ust. 8 pkt 1 lit b) Regulaminu, stanowi pisemne potwierdzenie informacji w rozumieniu art. 8, o której mowa w § 5 ust. 4 Regulaminu.
Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez RAPORT. Z tym momentem dochodzi do skutku przelew wierzytelności, którego Umowa dotyczy, stanowiący jednocześnie spełnienie świadczenia z
Umowy przez RAPORT
Cena ustalona w drodze negocjacji pomiędzy stronami płatna jest przez Klienta w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy na rachunek bankowy RAPORT określony w Umowie.
Po dokonaniu zapłaty ceny na zasadach określonych w § 2 ust. 11 Regulaminu RAPORT przekaże Klientowi na adres Klienta egzemplarz Umowy zgodnie z § 2 ust. 8 pkt 2 Regulaminu wraz z
zawiadomieniem do dłużnika o dokonanej cesji wierzytelności zawierającym podpis osoby umocowanej do reprezentacji RAPORT . W przypadku dokonania zapłaty ceny przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy, o którym mowa w § 4 ust. 1 Regulaminu, umowa oraz zawiadomienie, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, zostaną przekazane Klientowi po upływie tego terminu.
Umowy przelewu wierzytelności zawierane z Klientami nie mają charakteru umów o świadczenia ciągłe lub okresowe.
§ 3 Zasady składania reklamacji
Reklamacje związane z zawartą Umową mogą być składane przez Klientów w formie pisemnej na adres: Raport S.A. w Warszawie, Dział Reklamacji, 75-015 Koszalin, ul. Wł. Andersa 22, pocztą
elektroniczną na adres e-mail: pion.operacyjny@raportsa.pl, lub za pośrednictwem faksu nr 94 344 66 61.
RAPORT zobowiązuje się do rozpatrzenia wniesionej reklamacji i poinformowania Klienta o zajętym stanowisku poprzez e-mail wysłany na adres mailowy Klienta (lub w inny sposób wskazany przez
Klienta), w terminie 14 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji. W przypadkach szczególnie uzasadnionych dopuszczalne jest przedłużenie tego terminu o kolejne 5 dni roboczych, o czym
RAPORT zobowiązany jest poinformować Klienta, wskazując przyczyny przedłużenia. Powiadomienie o przedłużeniu terminu powinno być dokonane w okresie i w sposób, o których mowa w zdaniu
pierwszym.
§ 4 Odstąpienie od Umowy
Klient może odstąpić od zawartej Umowy bez podania przyczyn w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy w rozumieniu § 2 ust. 10 Regulaminu, poprzez złożenie RAPORT
stosownego oświadczenia w formie pisemnej (wzór oświadczenia zostanie przekazany Klientowi wraz z Umową zgodnie z § 2 ust. 8 pkt 1 lit b) Regulaminu wysłanego na adres wskazany w § 1 ust. 1
Regulaminu.
Do Umowy nie mają zastosowania przypadki określone w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. nr 827) wyłączające prawo Klienta do dokonania odstąpienia od Umowy.
W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy, Umowę uznaje się za niezawartą. W przypadku, jeśli Klient dokonał już zapłaty ceny za zakupioną wierzytelność, RAPORT zobowiązana jest
niezwłocznie, nie później niż terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, do zwrotu ceny zapłaconej przez Klienta.
W przypadku jeśli zakup wierzytelności dokonywany jest przez przedsiębiorcę w rozumieniu art. 4 Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r. poz. 646) w zakresie prowadzonej przez niego działalności, nie stosuje się zapisów § 4 oraz § 5 ust. 4 Regulaminu.
§ 5 Postanowienia dodatkowe
Prawem regulującym stosunki pomiędzy stronami jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej.
Należności publicznoprawne związane z zawarciem Umowy ponosi strona wskazana w obowiązujących przepisach prawa.
Dla spraw nie uregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. nr 827) z zastrzeżeniem § 4 ust. 4 Regulaminu.
Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw Konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów, mających pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.
RAPORT zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie www.handeldlugami.pl. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 7 dni od dnia ich publikacji w sposób wskazany w zdaniu poprzednim.
Raport S.A., adres do korespondencji: ul. Władysława Andersa 22, 75-015 Koszalin, tel. +48 94 344 66 60, fax. +48 94 344 66 61, www.raportsa.pl, Sad Rejonowy dla m.st. Warszawa w Warszawie XIII Wydział KRS pod nr 192029, kapitał zakładowy 1.250.000 zł, NIP: 7292330184, REGON: 472043570, Siedziba: ul. Domaniewska 39A lok. 512, 02-672 Warszawa